Великою популярністю сьогодні користуються коробки передач варіатори, які дозволяють забезпечити максимальний комфорт при управлінні автомобілем і відмінно поєднуються з невеликими за своїм літражем і потужності двигунами. Безпроблемність використання такої коробки передач буде багато в чому залежати від правильності обслуговування трансмісії, тому автовласникові потрібно своєчасно виконувати сервіс, що і стане відмінною профілактикою критичних несправностей. Поговоримо детальніше про те, як правильно обслуговувати варіатор.
Регулярна перевірка рівня масла
Необхідно буде на регулярній основі виконувати перевірку рівня трансмісійної рідини. Сам виробник, та й майстри в сервісах рекомендують виконувати таку роботу кожні 10-15 тисяч кілометрів пробігу. Як тільки рівень масла почав падати або ж у нього з’явився горілий запах, слід відразу ж замінити ATF-рідину.
Заміна ATF-рідини
Більшість виробників рекомендують виконувати заміну ATF-рідини в варіаторі кожні 50-60 тисяч кілометрів пробігу. При цьому необхідно враховувати стиль керування автомобілем. Якщо автовласник полюбляє агресивний стиль управління, то таку процедуру слід виконувати ще раніше на пробігу в 40 000 кілометрів.
Слід використовувати не тільки якісне ATF-мастило, а й одночасно міняти фільтри тонкого очищення. Якщо ігнорувати такі рекомендації по обов’язковій заміні масла, в кінцевому рахунку відбудеться забруднення гідроблоку і швидкий знос залізної частини. При цьому автовласникові необхідно використовувати виключно оригінальну трансмісійну рідину, а не економити на її якості.
Обслуговування ременя варіатора
Конструкція варіатора досить проста, основними елементами такої трансмісії є конуси, по яких переміщається ремінь, змінюючи тим самим крутний момент, що передається на провідні колеса. Саме на ремінь доводиться підвищене навантаження, що часто призводить до зносу такого приводу, який вимагає заміни кожні 100-150 тисяч пробігу. Якщо ж ігнорувати необхідність заміни ременя, то, в кінцевому рахунку, потрібно шліфувати або міняти конуси, а такий ремонт відноситься до категорії капітального і має відповідну вартість.
Перевірка датчиків швидкості
Через підвищених навантажень і перегріву трансмісії можуть відзначатися несправності блоку управління і різних електронних датчиків. Наприклад, можуть відзначатися поломки датчика швидкості, від стану якого залежить правильність роботи всього варіатора. Така діагностика виконується з використанням спеціальних комп’ютерних пристроїв, провести її можна виключно в сервісі, тому економити на такій роботі не слід.
Правильна експлуатація варіатора
Варіатор — це, по суті, міська коробка передач, тому вона погано переносить підвищені навантаження і тривалу їзду на високій швидкості. Слід по можливості виключити підвищене навантаження на варіатор, так як це суттєво скорочує його термін служби. Суворо забороняється виконувати буксирування автомобіля на тросі, так як подібне може привести до швидкого виходу з ладу трансмісії.
Також такий тип трансмісії не підійде тим автовласникам, які планують використовувати машину для транспортування вантажів причепами. Це істотно збільшує навантаження на варіатор, в результаті коробка передач швидко виходить з ладу, після чого потрібно її капітальне відновлення. Автовласникові необхідно буде виключити різкі старти і екстрені гальмування, так як це призводить до перегріву трансмісії.
Підведемо підсумки
Саме правильне обслуговування коробки передач варіатор дозволить виключити її серйозні поломки, істотно продовжуючи термін служби автомобіля і скоротивши витрати автовласника. У поняття правильного сервісу варіатора входить регулярна перевірка рівня ATF-рідини, своєчасна заміна масла і контроль за станом ременя, який в процесі експлуатації може розтягуватися. Також необхідно на плановій основі виконувати діагностику і ремонт трансмісії, що дозволить попередити критичні несправності.
Правильне обслуговування варіатора має на увазі регулярну заміну масла і фільтрів, перевірку стану ременя і діагностику датчиків швидкості безступінчатої трансмісії.