Автомобілі Ford були в пошані в усі часи. Вони уславилися як надійні і технологічні, а тираж деяких з них перевищував мільйони одиниць. Але в історії марки існували і дуже рідкісні, майже поодинокі моделі.
Ford Torino Talladega

Цей автомобіль результат жорстокої конкуренції, яку вели Ford і Dodge на гоночних трасах NASCAR кінця 60-х. Torino Talladega став відповіддю на Dodge Charger RT, але на відміну від нього, завдяки покращеній аеродинаміці, був значно швидше. У 1969 році Форд здобув 29 перемог, що принесло йому перемогу в чемпіонаті.
Гучний успіх в автоспорті, різко підвищив популярність моделі Torino. А Talladega, випущені на «цивільний» ринок згідно з правилами омологації, так і зовсім стали предметом полювання колекціонерів.
Всього було випущено 743 дорожніх автомобілів. На відміну від гоночної версії яка оснащувалася гоночним Boss 429 на 650 к.с., всі вони оснащувалися куди більш скромним мотором 428 CobraJet потужністю 335 к.с.
Ford GT40 Mk III

GT40 називають найкращим гоночним автомобілем Америки. Форд і справді показав, що в США вміють будувати спорткари світового рівня і навіть перемагати на них.
З 1964 року не рахуючи прототипів, фордівці розробили кілька модифікацій Ford GT40. Традиційно вони позначалися порядковими версіями Mk (Mark). Якщо Mk I був спрощеною версією, гоночного GT40 створеного тільки для омологації, то після перемоги в Ле-Ман, компанія вирішила випустити дорожню версію GT40 Mk III.

Проблема полягала в тому, що Mk III вийшов дуже простим. Автомобіль оснащувався скромним мотором від Shelby GT350 потужністю 306 к.с., спрощеної підвіскою і салоном. Крім того, він значно відрізнявся від гоночного побратима дизайном передньої облицювання. В результаті Ford GT40 Mk III не зацікавив покупців і було випущено всього 7 машин. Ентузіасти вважали за краще омологаційний Mk I, який на той момент ще продавався.
Ford Mustang McLaren M81

В кінці 70-х справи у американських автовиробників йшли не дуже добре. Бензинова криза і нові вимоги щодо викидів серйозно обмежили вибір моторів. Так V8 ще залишилися в гамі, але їх продуктивність була такою безпорадною, що ледь сягала 150 к.с. Як альтернативу для Мустанга 1979 року народження, виробник пропонував 2,3-літровий L4 мотор на 131 к.с. і це на 16 к.с. більше ніж у 4,7-літрового V8. Але американці наполегливо купували останній.
Для того щоб хоч якось пожвавити продажі, Ford вирішив брати участь в чемпіонаті IMSA на чотирициліндровому Мустангу, а паралельно випустити і дорожню версію з таким же мотором.
Для приведення Мустанга до гоночних стандартів, фордівці звернулися за допомогою до місцевій філії компанії McLaren. Так автомобіль отримав розвинений аеродинамічний пакет і форсований до 175 к.с. в дорожньої версії мотор. Але найцікавіше знаходилося в ходовій частині. Mustang McLaren оснащувався спортивною підвіскою з регульованими амортизаторами Koni і потужними стабілізаторами поперечної стійкості, а також посиленою гальмівною системою. В результаті M81 управлявся так, як жоден Мустанг до цього.
Тим часом Mustang McLaren M81 не судилося стати популярним. Все через непомірну ціну в 25 тис. доларів, що еквівалентно нинішнім 70 тисячам. Всього було випущено 11 автомобілів.
Ford RS200

RS200 розроблений в 1984 році відділенням Ford Motorsport, спеціально для участі в ралі Групи Б. Багато хто називає його найбільш недооціненим автомобілем цієї гоночної категорії.
При розробці машини інженери застосували кілька оригінальних рішень. Перш за все Ford RS200 спочатку розроблявся як ралійний автомобіль і на відміну від конкурентів не мав наслідувати серійної моделі. Крім того, середньомоторна компоновка дозволила отримати відмінну розваговку, а значить і керованість. Під капотом переховувався 1,8-літровий двигун Ford-Cosworth BDS, який видавав потужність в 450 к.с., а при коригуванні тиску наддуву і того більше.

Згідно з правилами омологації FIA, Форд випустив 200 дорожніх RS200. Звичайно про збереження гоночної специфікації не могло бути й мови. Інженери дефорсували мотор до 246 к.с. Проте це було досить, щоб автомобіль міг розігнатися до 100 км / год всього за 5 секунд.
Автомобілі Ford
Автомобілі Ford мають ось уже майже 120-річну історію. За цей час було випущено чимало гідних машин, згадати хоча б Ford T або Mustang. Але серед масових моделей є такі рідкісні та унікальні, як описані вище.