Війна двигун прогресу. Багато хто не погодяться з цим твердженням. Але по факту, багато з корисних винаходів, якими ми сьогодні користуємося, колись були створені у військових цілях. Безумовно автомобілі, не стали винятком.
GPS навігація

Навігація серйозно полегшує нам життя. Системою користуються мільйони людей щодня, а деякі галузі економіки і зовсім не можуть функціонувати без неї. Але як відомо, супутники GPS були виведені на орбіту військовими зовсім для інших цілей. Координація військ, постачання, точкові бомбові удари і т.д. Ось для чого була створена система GPS.
Але на щастя, GPS позиціонувалася як система подвійного призначення і з середини 80-х все більше цивільних компаній отримали до неї доступ. А Мазда в 1990 році, випустила Eunos Cosmo — перший серійний автомобіль з вбудованою GPS навігацією.
Антиблокувальна система гальм

Вперше антиблокувальна система гальм була розроблена в 1929 році, французьким інженером Габріелем Вуазеном. У той час багато військових літаків, особливо без носової стійки шасі, мали серйозні проблеми при посадці, а часом і зовсім переверталися. Вуазен розробив і вперше застосував механічну АБС, яка зберігала стійкість літака при гальмуванні. Для автомобілів подібна система була запатентована в 1936 році компанією Bosch.
Але в ті часи реалізувати її не вдавалася. В середині 50-х в США і в Європі велися розробки систем АБС, але через відсутність цифрової електроніки, зробити надійну і безпечну антиблокувальну систему не виходило. Поки в 1970 році цього не вдалося компанії Мерседес.
Наддув

Вперше загальний принцип системи турбонаддува був запатентований ще в 1905 році. Але тільки через 10 років, французький інженер Огюст Рато встановив прототип турбонагнітача на винищувачі з двигунами Рено. Три роки по тому американський інженер Сенфорд Мосс, зробив те ж саме з авіаційним двигуном Liberty від General Electric.
Спочатку турбонагнітачі в авіації застосовувалися зовсім не для збільшення потужності, а для підтримки необхідного тиску повітря на великій висоті. Згодом можливості турбіни оцінили і автомобільні інженери. У 1962 році з’явився перший серійний автомобіль з турбонаддувом — Oldsmobile Jetfire.
Радар

Активний розвиток радіолокаційних систем почався з кінця 20-х років. Застосування РЛС відкривало великі перспективи використання у флоті і авіації. Ще б пак, виявити візуально невидимий об’єкт за багато кілометрів, дорогого коштує.
Під час Другої світової війни, радари активно розвивалися, а після її закінчення отримали застосування і в автомобільному транспорті. Так в 1948 році, водії з штатів Нью-Йорк і Коннектикут, почали отримувати перші штрафи за перевищення швидкості. Всі вони були виявлені за допомогою поліцейських радарів.
Сьогодні радарні станції встановлені в багатьох автомобілях. Вони служать невід’ємною частиною автопілота і активних систем безпеки.
Управління по дротах

Складні і важкі механічні системи управління, це те від чого автомобільні інженери хотіли давно позбутися. Але тільки в кінці 80-х почали з’являтися перші ходові прототипи машин, в яких рульове управління чи гальмівна система не мали механічних зв’язків з органами управління. У серію такі системи пішли і зовсім зовсім недавно. Наприклад електрогідравлічні гальма на Toyota Estima Hybrid в 2001 році чи рульове керування в Infiniti Q50 2013 року.
Як би там не було, в авіації «управління по дротах» з’явилося ще в 30-х роках. І відзначилися тут радянські інженери КБ Туполєва, створивши літак АНТ-20. Вперше в світі в такому великому літаку була реалізована електродистанційна система управління.
Що до повсякденного використання подібних технологій в автомобілях, справа зі скрипом, але йде. Не в останню чергу завдяки розвитку електромобілів.