
17 квітня 1964 року народження, 56 років тому, на Всесвітній виставці в Нью-Йорку вперше був представлений Ford Mustang. Автомобіль, який змінив автомобільну індустрію США і зробив популярним цілий клас автомобілів під назвою Pony Car.
Секретний проект

Відповідно до маркетингових досліджень проведених на початку 60-х, на автомобільному ринку США намітився стійкий попит на компактні спортивні автомобілі. Але після хворобливого провалу проекту Edsel, тодішній керівник компанії Генрі Форд II скептично ставився до таких досліджень. Проте, ситуацію необхідно було виправляти і Лі Яккока в ініціативному порядку доручив почати розробку майбутнього Форд Мустанг.
Первісним опрацюванням проекту зайнялися два інженера Дональд Фрей і Хел Сперлі. Останній розробив особливий план як в максимально короткі терміни створити відповідний під вимоги автомобіль. А вимоги були досить жорсткі.

Новинка повинна була важити не більше 1200 кг, вміщати 4-х чоловік і мати довжину менше 5 метрів. Але головне її вартість не повинна була перевищувати 2500 $. Для того щоб вписатися в ці нормативи, Сперлі запропонував використовувати платформу серійного Ford Falcon. Яккока план схвалив, але на той момент він не мав навіть попереднього дизайну майбутнього Мустанга.
Перший ескіз

Тим часом, в дизайнерське бюро прийшла заявка на створення дизайну спортивного автомобіля на базі Ford Falcon. При цьому допускалося незначне відхилення від його пропорцій.
За роботу з ентузіазмом приступив молодий, але досвідчений дизайнер Гейл Халдерман. Саме він в липні 1962 року створив перші ескізи майбутнього Форд Мустанг. Якокку дизайн припав до душі, і він доручив створити макет в натуральну величину.
Ford Mustang в натуральну величину

На початкових ескізах автомобіль має більш плавні обводи, ніж на фінальному макеті. Як згадує Халдерман, зробити яскраво виражені, контрастні обводи йому запропонував Джо Орос, керівник студії.
Крім того, для мінімізації витрат, Халдерман виконав задні ліхтарі у вигляді трьох окремих секцій, а не єдиної блок-фарою. Згодом ця культова деталь Ford Mustang, в тому чи іншому вигляді, буде скопійована багатьма автовиробниками.
Крім Халдермана і Ороса, над Мустангом працювала ціла команда дизайнерів і кожен привносив щось нове у вигляд автомобіля. Готовий макет назвали Cougar, а на решітку радіатора встановили відповідний значок.
Запуск у виробництво

Незабаром макет показали Лі Якокку і він йому дуже сподобався. Настав час показати керівнику корпорації Генрі Форду II. Ось що згадував Яккока:
Генрі подивився на Cougar і сказав: «Мені подобається, але я не схвалюю цього». Потім розвернувся і навздогін вимовив: «Не здумайте зупинятися».
Лі Яккока
В кінцевому підсумку, автомобіль був схвалений до виробництва. У дизайн був внесений ще ряд незначних змін і звичайно ж з новою назвою Ford Mustang.
Технічні характеристики Ford Mustang 1964 року
Кузов | Купе |
Роки випуску | 1964-1973 |
Тип двигуна | бензиновий l6 |
Об’єм двигуна | 2781 см3 |
Потужність | 102 к.с. |
Привід | задній |
Колісна база | 2743 мм |
Довжина | 4613мм |
Ширина | 1732мм |
Висота | 1298 мм |
Споряджена маса | 1162 кг |