Двигуни Volkswagen TSI у багатьох викликають суперечливі почуття. Одні називають їх одноразовими і перемогою маркетологів над здоровим глуздом. Інші інженерним мистецтвом, вінцем сучасного моторобудування. Як би там не було, історія цього двигуна містить в собі чимало цікавих моментів.
Всьому виною Downsizing

Зовсім недавно для всіх було очевидно, що двигун об’ємом в 2-літра потужніший ніж мотор об’ємом 1,6-літра. Але з приходом ери downsizing, все стало не так однозначно.
Під тиском нових норм по витраті палива і екології, автовиробники почали шукати шляхи підвищення ефективності своїх моторів. Передбачалося, що після застосування нових технологій таких як безпосереднє уприскування і турбонаддув, невеликий за обсягом двигун зрівняється по продуктивності з застарілим багатолітровим.
Тим часом, Volkswagen почав рух в цьому напрямку на початку 90-х. Тоді інженери приступили до розробки двигуна EA113. Цей 1,8-літровий 20-клапанний турбомотор, вперше дебютував в 1996 році. Він не поступався за потужністю своєму попереднику ЕА827 об’ємом два літри. Більш того, новий мотор був компактніше і легше.
Загалом досвід здався вдалим і Фольксваген продовжив роботу в цьому напрямку.
Volkswagen TSI

Перший двигун Volkswagen TSI був представлений в 2005 році на автосалоні у Франкфурті. Спочатку абревіатура TSI розшифровувалась як Twincharged Stratified Injection. На ділі така назва означала, що інженери застосували безпосереднє уприскування палива, як на моторах TDI.
Крім того використовувався механічний компресор типу Рутс і турбіна. Перший діяв на знижених обертах, а після 3500 об / хв відключався. Паралельно з ним діяв турбонагнітач. Таким чином застосувавши таку складну систему, фахівці усунули турбо-лаг на низьких обертах і механічні втрати від компресора.
Підсумковий результат вийшов приголомшливим. Мотор об’ємом в 1,4-літра видавав потужність в 170 к.с., а крутний момент досягав 240 Нм. Таким чином з 1 літра обсягу німецьким інженером вдалося зняти 121 к.с! Крім того, 1,4 BLG був на 14% потужніше і на 5% економічніше, ніж 2,0 FSI.
Двигун відразу завоював престижну нагороду в номінації «кращий новий двигун» на конкурсі International Engine of the Year. А потім, на цьому ж конкурсі протягом 5 років, став найкращим мотором об’ємом від 1 до 1,4 літра.
Проблеми мотора 1,4 TSI

Але як говоритися нічого не дається даром. Новий двигун, незважаючи на компактний розмір, за рахунок нагромадження навісного обладнання важив чимало. Крім того, низька надійність ланцюга ГРМ, яка ледь доходила до 60 тисяч, зіпсувала репутацію мотора.
Але не все та погано, як здається на перший погляд. Природний знос поршневої групи був невеликий, а турбіна проходила до 200 тис. при належній до неї увазі. Проблеми з «масложером» можна було відстрочити своєчасною діагностикою системи вентиляції картера.
Технічна революція не дається даром

В цілому перший двигун Volkswagen TSI серії EA111, звичайно вийшов не найвдалішим. Мотор страждав безліччю дитячих хвороб, а його обслуговування обходилося в круглу суму. Але інженери Фольксваген, не здавалися і постійно працювали над удосконаленням конструкції. Тому аж до припинення випуску в 2016 році, мотор отримав безліч модифікацій.
У 2008 році, компанія вирішила поміняти маркетингове позначення двигунів TSI на Turbocharged Stratified Injection, замінивши Twincharged на просто Turbocharged, так до того часу в лінійці були двигуни тільки з турбіною без компресора.
У 2011 році, VW випускає наступне покоління двигунів 1,4 TSI EA211. На цей раз виробник врахував помилки і істотно змінив конструкцію. Новий мотор отримав ремінний привід ГРМ, позбувся компресора і ще багато інших змін. Але про нього наступного разу.
Також рекомендуємо почитати: Двигатель 1.2 TSI — маленький, мощный, но не очень надежный