Історія спортивних автомобілів Тойота почалася в 1962 році коли на Токійському автосалоні, компанія представила концепт який послужив прообразом майбутньої моделі — Sports 800. Цей компактний спортивний родстер зробив величезний вплив на подальше майбутнє Toyota і дав дорогу такій легенді як 2000GT.

У серію машина пішла в 1965 році і була добре прийнята покупцями. Японці прозвали її ласкаво — Yota-Hachi (Yota — як остання частина слова Toyota, Hachi — вісім). Це був не перший спортивний автомобіль японського виробництва, Хонда в 1963 році випустила модель S500, власне на заміну їй і вийшла Sports 800.
Автомобіль мав дуже скромний за нинішніми мірками мотор в 44 к.с. і об’ємом 790 см3. Двигун був 2 циліндровий, опозитний повітряного охолодження, називався 2U і оснащувався двох-камерним карбюратором. За рахунок дуже легкого кузова, загальна маса машини досягала 580 кг, динаміка її була досить непоганою — максимальна швидкість досягала 160 км / ч. Задній міст кріпився на листові ресори, передня підвіска була незалежна. Гальма барабанні по колу. У цій частині все як на Toyota Publica яка власне і поділилася платформою.

Дизайн кузова однак був новаторський, кузов дуже нагадував монокок винищувача і володів відмінною аеродинамікою, не дивно адже над ним працював колишній авіаційний інженер Тацуо Хасегава. Не знаю чи підгледіли японці концепцію «тарга-топ» у Triumph TR4, але алюмінієвий дах у Sports 800 був знімним і без нього автомобіль виглядав дуже ефектно.
Як і будь-який хороший спортивний автомобіль Спортс 800 брала участь в гонках. Так в 500 кілометровій гонці на витривалість на трасі Suzuka в 1966 році, Тойота здобуває історичну перемогу. Незважаючи на те що в гонці брали участь куди як більш потужні машини, їм було потрібно кілька разів заправлятися по ходу гонки, в цій ситуації Спортс 800 завдяки легкому кузову і чудовій економічності обійшов їх усіх так ні разу не заправившись. Ще одним значущим досягненням цієї машинки було третє місце в 24 годинній гонці Фуджі, відразу за парочкою Toyota 2000GT.
Toyota Sports 800 продавалася виключно в Японії, всього було випущено 3131 екземпляр, частина з них в кількості 300 машин була з лівим кермом (!) І поставлялися на Окінаву де її могли купити американські солдати. Хоча Sports 800 не здобула якийсь великий комерційний успіх, вона була першою і дуже важливою.
Якщо вам сподобалася стаття, поділіться нею в соцмережах і підписуйтесь на сайт (дзвіночок зліва внизу), це найкраща подяка за нашу роботу!
Цікаві факти викладаєте. Дуже люблю японські авто і тепер є мета купити таке авто собі в колекцію. Просто топове авто.