417e9a5a336f47e73eadad2ad1e5fb581 Як Тойота зганьбила себе в автоспорті

Як Тойота зганьбила себе в автоспорті

Рубрика:

В історії автомобільного спорту є чимало випадків, коли команди йшли на різні хитрощі, для отримання переваги над суперником. Але випадок, який стався в середині 90-х з офіційною ралійної командою Toyota, вражає своєю нахабністю і витонченістю досі.

Великі успіхи

Юха Канкуні святкує перемогу в чемпіонаті 1993 року
Юха Канкуні святкує перемогу в чемпіонаті 1993 року

До початку 90-х Тойота вирішила грунтовно зміцнити свої позиції в світовому ралійного першості. Для цього були всі умови. У команди Toyota Team Europe був відмінний автомобіль — Toyota Celica GT-Four, необхідний бюджет, а головне чудові пілоти. У 1990 і 1992 році Карлос Сайнс завоював титул WRC, в 1993 на п’єдесталі опинився Юха Канкуні, а роком пізніше Дідьє Оріоль. Крім того в 1993 і в 1994 році, Toyota завоювала кубок конструкторів, потіснивши знамениту Lancia. Іншими словами, японці заробили певний авторитет і якесь «запаморочення від успіхів».

Celica GT4 ST185
Celica GT4 ST185

Сезон 1995 року погрожував вийти по-справжньому захоплюючим, адже в спину Тойоти вже дихали молоді та амбітні Субару і Міцубісі. Крім того, нові технології, дозволили відносно малопотужним автомобілям WRC, перевершити по швидкості проходження ділянок знаменитих предків з Групи Б. В результаті, FIA турбуючись за безпеку, ввела додаткові обмеження на потужність двигуна. Так розмір шайби рестриктора, через який відбувався забір повітря для турбокомпресора, був зменшений на 2 мм. Цей захід сильно вдарив по потужному мотору Celica GT-Four.

З новими зрівняльними заходами, Селіка стала програвати етап за етапом. Субару здобула перемогу в Монако і Португалії. Ралі Швеції залишилася за Міцубісі і тільки у Франції Дідьє Оріоль зміг з великими труднощами вирвати для Тойоти єдину в сезоні перемогу. Стало зрозуміло, що при поточному стані справ у компанії немає жодного шансу на подіум.

Махінація

Схема того самого механізму, які розробили інженери японської компанії
Схема того самого механізму, які розробили інженери японської компанії

Для того щоб хоч якось прискорити машину, в повній секретності інженери заводської команди розробили спеціальний механізм, який відсував обмежувальну шайбу на 5 мм, таким чином дозволяючи повітрю безперешкодно проникати в турбіну. Хитрість цього рішення полягала в тому, що механізм починав свою роботу тільки після запуску мотора і зовні ніяк себе не видавав. За допомогою цього пристрою потужність двигуна Celica GT-Four зросла на 50 к.с. З огляду на що автомобілі WRC тих років мали мотори на 300 к.с., дуже істотна надбавка!

Вперше «чітерська» Селіка проявила себе на передостанньому етапі в Іспанії, де керував її Юха Канкуні показував неймовірну швидкість. Уже в перший гоночний день фін захопив лідерство, а його відрив від найближчого переслідувача склав 22 секунди. Ніхто не розумів звідки у Тойоти взялася така швидкість. Про всяк випадок техніки FIA демонтували турбокомпресори для вивчення.

Для сезону 1994 року Тойота підготувала нову модифікацію Селики ST205
Для сезону 1994 року Тойота підготувала нову модифікацію Селіки ST205

В результаті після ретельного аналізу, секретний механізм був знайдений. Інспектори FIA були вражені з якою витонченістю він був виконаний. Президент організації Макс Мослі навіть похвалили інженерів Тойоти, сказавши:

Це сама геніальна річ, що я бачив в автоспорті за 30 років!
Макс Мослі

Проте, врятувати від ганьби це не могло. FIA була безжальна, анулювавши всі перемоги команди в сезоні і дискваліфікувавши її на 1 рік. Суворе, але справедливе покарання.

Тим часом ганебний епізод не зломив Toyota Motorsport і в 1997 році команда повернулася в WRC з новою машиною. Але це вже зовсім інша історія.

Видео Як Тойота зганьбила себе в автоспорті

https://youtu.be/zhxYCG2_6S4

Подписаться
Уведомить о
guest
0 комментариев
Популярные
Новые Старые
Межтекстовые Отзывы
Посмотреть все комментарии

© 2016 - 2020 | Automotive - автомобильный интернет-журнал. Все права защищены

Использование и перепечатка материалов сайта разрешены исключтительно при наличии активной гиперссылки на источник

По вопросам сотрудничества: support@automotive.co.ua. Контакты

car