Якщо поглянути на Nissan Santana, то ви не знайдете жодного шильдіка Nissan, тоді як написів і емблем Volkswagen в достатку. Проте, цей загадковий автомобіль випускався в Японії, а його історія показує, що творилося на світовому автомобільному ринку 80-х.
Ситуація на ринку

Зростаюча експансія японських автомобілів до початку 80-х все більше турбувала країни з розвиненою автопромисловістю. У ФРН в 1980 році, 10% всіх проданих автомобілів були японського виробництва. Тим часом, у самій Японії існували серйозні обмеження на ввезення імпортних автомобілів і ситуація виглядала як мінімум несправедливою.
На початку 1981 року Фольксваген повідомив про те, що веде переговори з Ніссаном про виробництво своїх автомобілів в Японії. У такій угоді була присутня вигода для обох сторін. Ніссан уникає додаткових митних обмежень у Німеччині, а Фольксваген отримує можливість збільшити частку ринку в Японії.

Крім того, німецький концерн отримав би велику дилерську мережу і СТО. У лютому того ж року, сторони домовилися про виробництво 60 тис. автомобілів Volkswagen на заводах Nissan. А в майбутньому, збільшити цей обсяг вдвічі, але не все було так просто.
Nissan Santana

Nissan Santana він же Volkswagen Santana він же Volkswagen Passat (B2), представляв собою середньорозмірний передньопривідний седан. Назва Сантана застосовувалося в Європі для позначення Пасату в кузові седан до 1985 року, а також для ринку Китаю і Японії.
Спеціально для Японії, Сантана піддалася невеликим доопрацюванням. Крім перенесення керма направо, автомобіль отримав нову оптику, решітку радіатора і більш вузькі бампера, щоб вписатися в «пільгову податкову» ширину. Великовузлове складання SKD стартувало в лютому 1984 на заводі Ніссан в Канагава.

Для японського ринку Сантнана отримала два бензинові мотори. L4 об’ємом 1,8-літра потужністю 100 к.с. і 2-літровий L5 на 110 к.с. Крім того, в гамі присутній 1,6-літровий турбодизель на 72 к.с. Крім 4-ступінчатої МКПП, для бензинових моторів був передбачений і 3-ступінчастий автомат. В цілому Сантана не справляла якогось особливого враження на японських покупців, особливо на тлі місцевих моделей. В результаті через рік модель отримала покращену комплектацію Autobahn з велюровими спортивними сидіннями, електролюком і 14 «легкосплавними дисками. Але і це не сильно допомогло.
Невтішний підсумок

Згідно з планом Фольксваген розраховував продавати близько 4000 — 5000 тисяч Сантан в місяць. Але майже відразу стало зрозуміло, що це неможливо. Навіть незважаючи на невеликий рестайлінг 1987 року, в місяць вдавалося продавати не більше 600 автомобілів.
У 1989 році, Ніссан припинив виробництво моделі. Але продажі велися до 1991 року, так як залишилося багато складських запасів. Всього за 7 років було продано 50 тисяч Nissan Santana.